[CIV2] Convites para MPs

Seguinte, estou pensando em fazer um jogo de CIV2 e queria chmar mais gente da comu pra jogar… Stefano, Artnus , talvez… seria um scenario das guerras Napoleonicas que acho interessante.

No mais… precisariam aprender umas coisinhas de Civ2 e tal, mas é muito simples…, basicamente cada cidade cria tropas ou imprevimentos para a propria cidade, a escolha do jogador… outras coisas , como diplomcia seria feita pelo proprio forum.
Tb teriam que aprender como funcianam as peswuisas e as finanças entre pesquisas e impostos para luxo.
Teriamos algumas regras historicas para manter o equilibrio.

P.S.: já reservo o direito de Jogar de Austria. hehe

2 screen shoot do scenario

eu to com o civ 4 aki… baixei pra jogar um mod q eu colega passo

o civ 2 é pequeno, nem lembro como joga (apesar do civ até o 3 ser qse a mesma coisa, o 4 mudou TUDO e mais um pouco, então como me acostumei aqui vou me ferrar ai, até pq o civ 4 é infinitamente mais facil q o civ 3… aqui vc joga em dificuldades altas pra o jogo ser equilibrado, lembro q não dava pra jogar no civ 3 acima do warlord q era impossivel =D)
mas dependendo do horário, ou se for pbm… até todo

Uhum e, apesar de ser fácil de aprender, é um jogo muito inteligente…
Gosto muito de civ2 e, para mim, é o melhor jogo de estratégia que já lançaram (fui viciado por 2 anos seguidos)
Pode contar comigo para esse PBEM… Quais civilizações tem nesse cenário?

Ignora, já vi xD
Vou reservar para mim a Prussia, se possível ^^

Civilizations:

1. The French

The protagonists of the scenario. Biggest army, second-highest VP total to achieve. Their Government form is basically Communism - not so far from the ideals of the Revolution! They get more free support for units (6) than the Monarchies (4) so can build the large army they are going to need. Army quality good: Infantry/cavalry about 50% veteran to start with, their famous artillery 100% veteran. (Boney was a gunner, so no wonder).

Navy good (40% veteran). Second best overall, but awkwardly split between the Med and the Channel.

Try to keep your alliance with the Spanish. They have a goodish navy and together you can hope to take on the Royal Navy.

1. The British

Small army, even with the Portuguese and Hanoverians. Their Government form is basically Republic, so the folks at home will get restless at too many units outside a 3 square radius of a friendly city. Remember, most squares have fortresses so your units don’t have to stay in cities. You can build Prisons to help you with domestic unrest, or the War Patriotism wonder. Be aware though, that this wonder may become obsolete suddenly!.

Very rich (bribe others to be allies?), and with good science. However, periodically the event engine will drain your treasury with subsidies made to the enemies of Napoleon, so don’t let your treasury fall below about 1,000 gold. Nearer the Industrial Revolution than the others. Army units are very expensive to build (The English had no conscription until the First World War), but they are rather good. OK, I’m biased, but they did well historically.

Use your outstanding navy (100% veteran) to keep the French at bay to begin with, and you have time to build up a reasonable army. Each unit costs 1 shield to support, though. Expansion is a problem. Spain and Norway/Sweden are the obvious routes to begin with. Then it just has to be France. The highest VP target, and a scattered Empire that it is not easy to defend.

1. The Austrians

Napoleon’s main continental opposition, in the real world. This time, it’s up to your diplomacy. Below average infantry (although good Grenadiers), outstanding cavalry and under-developed artillery. Tiny Navy. Good room for expansion to the south and west. Maybe even Turkey. You have to keep the Russians, French and Prussians sweet (most of the time) to allow your troops to move into the Balkans. Keeping the French at bay will not be easy, especially in Italy!

You have a few Horse Artillery units, but can build no more until you get the appropriate tech. You have no Imperial Guard.

Something of an initial cash flow problem. Build Traders and Banks. Moderate VP target.

1. The Prussians

Surrounded by potential enemies! Probably the hardest to play well without exceptional diplomacy. Flatter everyone and build up your army. Forget naval power. Low VP target, and no wonder. Strangely, the computer always seems to do quite well when playing the Prussians, although they always get involved in a war of attrition against the Russians that they eventually start to lose.

You have a few Uhlans units, but can build no more until you get the appropriate tech.

1. The Russians

Handicapped by their Government form (Despotism), science is a struggle and cash is always a problem. Should be played at Colonel, or at the most, General level. Your large number of cities allows you to build hordes of troops, though, especially the cheaper sort (due to your low productivity) so bully your tech out of your weaker neighbours. Easy expansion to the south, but the vast distances and terrible road system make it difficult to switch your armies about. Maybe worth making a bid for naval supremacy in the Black Sea or the Baltic, but probably not both at once. High VP target, but you start off with a high score, and a large if scattered army.

You have a few Uhlans units, but can build no more until you get the appropriate tech.

1. The Swedish

Smallish, but good, army. Moderately sized and high quality navy. Lots of opportunity to expand in Scandinavia and a good defensive position at home. Look out for the Russians, who are your main rivals in the area. Low VP target.

1. The Spanish

Good sized, if rather inexperienced, navy. Terrible army. The worst. Still, your artillery is as good as the others’ and you don’t have many rivals, especially if you can keep the French on your side. Moderate-to-Low VP target, and all of North Africa, Sicily and perhaps Portugal to invade. Not a bad bet, really.

You have a few Horse Artillery units, but can build no more until you get the appropriate tech.

Eu até jogo, mas você tem que me falar como é o esquema do jogo.

Já que Odin pegou meu país preferido eu vou de Espanha. Mas é meio dificil jogar com ela né?

Susse véi… esquema do jogo é molesa… é será pra se divertir ;D

Vo de Ilhas britanicas u.u

Blz… Já tem Eu, Grom, Dhanum e Otto … mais ? Losteta ? hehe

Comofas?

Tô dentro, vou de qualquer coisa que tenha boas unidades militares para “TENTAR DOMINAR O MUNDO”

Estou abrindo as inscrições para aliados.

Vou de França para não precisar de aliados como o Grom, credo, ahuahuahauha.

:slight_smile:

França napoleonica faz seu estilo Losteta

França AI seria bizarro num MP onde a França é o centro do Mundo.

Pelo que eu li do manual do Odin os espanhois tem que fazer uma aliança com os Franceses, aceita?

Lança um tutorial para noobs, Uncle Odin, só poderei começar a jogar amanha e mesmo assim acho que só vou aprender na quinta.

Quando seria o jogo?

Otto, acho que devemos implementar (engenheiro adora essa palavra == ) regras de alianças somente ideológicas ;D
regras sobre declarações de guerra e tal… tb

Data venia, meu caro senhor Odin. Se for assim todo mundo vai entrar em rota de colisão com os Franceses … Cria um tópico e a gente decide a divisão do Mundo na melhor forma possível das alianças.